„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I –III w gminie Bojadła”
Posted in Bez kategorii on 10/08/2012 10:19 am by adminProjekt: „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I –III w gminie Bojadła”.
Szkoła Podstawowa w Klenicy w roku szkolnym 2012/2013 uczestniczy w realizacji projektu: „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I –III w gminie Bojadła.
I.Ogólne informacje o projekcie.
Projekt pt. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas
I-III szkół podstawowych” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL), priorytet IX, działanie 9.1.2. Projekty realizowane w ramach priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, działanie 9.1 „Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej, jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty” mają na celu: tworzenie warunków równych szans edukacyjnych poprzez udzielenie wsparcia na rzecz instytucji systemu oświaty oraz osób napotykających na bariery o charakterze środowiskowym, ekonomicznym, geograficznym i zdrowotnym utrudniające lub uniemożliwiające dostęp do usług edukacyjnych oraz wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej instytucji systemu oświaty, realizujących kształcenie w formach szkolnych, ukierunkowane na rozwój kluczowych kompetencji oraz wzmocnienie zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia.
W projekcie uczestniczą uczniowie z klas I- III rekrutowani na podstawie diagnoz, wskazujących potrzebę wyrównywania ich szans edukacyjnych poprzez dodatkowe wsparcie dydaktyczne lub ogólnorozwojowe.
W naszej szkole odbywają się następujące zajęcia:
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem uzdolnień artystycznych.
- zajęcia korekcyjno- kompensacyjne
Koordynatorem szkolnym projektu jest pani Danuta Woś, a zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę wybraną w wyniku przetargu przeprowadzonego przez Urząd Gminy Bojadła.
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji prowadzi pani Małgorzata Kwiatkowska-Wydra.
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych prowadzi pani Danuta Woś.
Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy prowadzi pani Magdalena Bosy.
Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej prowadzi pani Agnieszka Mieszkiel.
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem uzdolnień artystycznych prowadzi pani Mariola Sowińska.
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne prowadzi pani Anna Ziobrowska.
Osoby prowadzące przygotowały programy i harmonogramy zajęć.
W I semestrze odbędzie się po 15 godzin zajęć każdego rodzaju, a w II semestrze po 20 godzin.