Klasa IV – informacje

 

1.  Maja B.

2. Marika B.

3. Michał C.

4. Sonia Cz.

5. Filip D.

6. Lena G.

7. Antoni G.

8. Gabriela K.

9. Kamil K.

10. Klara K.

11. Karolina Ł.

12. Maja O.

13. Oliwia S.

14. Kacper S.

15. Hubert S.

16. Bartosz S.

17. Jakub Sz.

 

 

Jesienna ekspozycja botaniczna.

Jesienna ekspozycja botaniczna powstała bardzo spontanicznie. Zebrane podczas spaceru liście i owoce drzew odszukaliśmy w bibliotecznych leksykonach i encyklopediach, podpisaliśmy i… postanowiliśmy pokazać je całej szkole! Przygotowaliśmy również ścieżkę sensoryczną, która cieszyła się ogromnym powodzeniem.

 

Gry planszowe.

Uwielbiamy w nie grac! Wiec stworzyliśmy je sami, według własnych pomysłów. Praca w grupach przebiegała chwilami burzliwie, jednak efekty były wspaniałe. Stworzone gry uatrakcyjniały nam czas na wielu przerwach.

 

Domy z różnych stron świata.

To, co w naszej kulturze określa się domem, w innych rejonach świata wygląda zupełnie inaczej. Co nazywają domami mieszkańcy odległych krańców naszej planety? Jakie nietypowe konstrukcje, zapewniające schronienie, można spotkać na świecie? Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na te pytania. Efektem końcowym grupowej pracy były piękne plakaty.

 

Przy biurku!

Mamo! Tato! Pomóż mi się kontrolować!

zdjecia ze strony:https://www.bickids.com/pl/wskaz%C3%B3wki-dotycz%C4%85ce-nauki-pisania

 

Budowa rośliny.

Coś tak zwykłego… a pytaniom nie było końca. Po co roślinom liście? Czy wszystkie korzenie wyglądają tak samo? Czy każda roślina ma nasiona? Z wykorzystaniem własnych doświadczeń, obserwacji, Internetu i książek stworzyliśmy schemat budowy rośliny, ale jesteśmy pewni, że do tego tematu jeszcze wrócimy 🙂

 

 

Matematyka.

Poznajemy nowe cyfry, ćwiczymy dodawanie, próbujemy odejmowania, a wszystko jest łatwiejsze, gdy obok jest kolega czy koleżanka. No bo czy tylko nauczyciel jest od uczenia? My próbujemy uczyć się od siebie nawzajem.            A w matematyce wykorzystujemy różne pomoce dydaktyczne: patyczki, koraliki, liczydła, drewniane kostki… i nasze niezawodne palce 😉

 

20 sposobów na to, jak zapytać dziecko “Jak było w szkole” bez użycia słów “Jak było w szkole”

 

Polecam 🙂

https://dziecisawazne.pl/20-sposobow-na-jak-zapytac-dziecko-jak-bylo-w-szkole-bez-uzycia-slow-jak-bylo-w-szkole/

 

Matematyka w praktyce.

Zrobienie zakupów na spotkanie andrzejkowe okazało się sporym wyzwaniem. Zadanie, które nie sprawia nam trudności w klasie okazało się problemem, gdy trzeba było zrobić prawdziwe zakupy za prawdziwe pieniądze. No bo jak odłożyć ulubione, choć za drogie ciastka? 🙂 Dwóm grupom udało się zrobić zakupy za ustaloną kwotę od razu, trzy musiały zmienić produkty na tańsze. Była to świetna lekcja matematyki, ale też prawdziwego życia.

 

Andrzejki

29 listopada w naszej klasie i szkole odbyła się zabawa andrzejkowa. W oświetlonej świecami klasie wróżyliśmy sobie przyszłość oraz zajadaliśmy nasze przysmaki, na koniec bawiliśmy się na dyskotece z pozostałymi uczniami.

 

W wolnej chwili.

Coraz bliżej święta… 🙂

My już rozpoczęliśmy wielkie odliczanie dni do świąt Bożego Narodzenia.

 

Mikołajkowe spotkanie 🙂

6 grudnia upłynął nam bardzo przyjemnie. Były zimowe zagadki, mikołajkowa krzyżówka, malowanie postaci Mikołaja, list od św. Mikołaja i oczywiście, jak na grzeczne dzieci przystało, prezenty! Nie zabrakło pysznych pierników, korzennych babeczek i lecących w tle zimowo-świątecznych piosenek.

 

 

Coś nowego!

Nasza klasa wzbogaciła się o nowe książki i gry dydaktyczne.  Na półkach pojawiły się leksykony, encyklopedie, atlasy, słowniki ortograficzne. Z gier największym zainteresowaniem cieszył się „Gorący ziemniak”, „Squla quiz” oraz „Inteligencja”, na wypróbowanie czeka „Quiz o dinozaurach”, „Wyścig matematyczny” i „Obserwujesz i znajdujesz”.

Nauka liter.

Pisanie to podstawowa umiejętność wykorzystywana i potrzebna w szkole, ale osiągnięcie jej wymaga dużego nakładu pracy. Aby dziecko zaczęło pisać, musi zdobyć umiejętności z wielu obszarów. Ważne są tu zdolności manualne, prawidłowo spostrzegana i zapamiętywana grafika poszczególnych liter, prawidłowa artykulacja, a nawet orientacja przestrzenna. Oprócz tego niezbędne są ciągłe ćwiczenia, więc ćwiczymy. Piszemy po stole, ścianie, tablicy, plecach kolegi, szafie, dywanie, papierze ściernym, sznurku, kaszy mannej, piasku, korze drzewa… ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Chętnie wykorzystamy!

Boże Narodzenie

Boże Narodzenie to najbardziej uroczyste święta w naszej tradycji. To czas, na który wszyscy czekamy z utęsknieniem, okres przepełniony miłością, radością i ciepłem. Pielęgnowanie obrzędów bożonarodzeniowych jest bardzo istotne. Jesteśmy z nimi silnie związani od najmłodszych lat. Tak więc, aby tradycji stało się zadość,  21 grudnia radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia wprowadzili nas uczniowie kl. IV pięknie przedstawiając jasełka. Nasza klasa zaprezentowała kolędy i pastorałki, które chętnie śpiewali z nami wszyscy uczniowie i nauczyciele. Pierwszy występ przed starszymi kolegami i gronem pedagogicznym był dla nas bardzo stresujący. Mimo tremy udał się znakomicie! Później kolędowaliśmy już w gronie klasowym, łamaliśmy się opłatkiem, rozmawialiśmy o bożonarodzeniowych tradycjach i objadaliśmy pysznymi pierniczkami, które samodzielnie udekorowaliśmy.

Wizyta w przedszkolu 🙂

Z naszymi kolędami zawędrowaliśmy nawet do przedszkola „Mały Odkrywca”. Miło było zobaczyć stare kąty i ukochane Panie. Młodszym kolegom opowiedzieliśmy trochę o szkole i powspominaliśmy przedszkolne czasy.

Bal karnawałowy.

Każdy z nas jest w czymś dobry!

Każdy z nas ma talent, jednak nie każdy jest świadomy swoich uzdolnień. My staraliśmy się odnaleźć takie aktywności, w których czujemy się pewnie, jesteśmy dobrzy, a niektórzy są wręcz specjalistami 🙂 Uczniowie pięknie się zaprezentowali!

Rodziców dodatkowo zachęcam do lektury ciekawego i przydatnego artykułu w temacie uzdolnień, talentów i samoświadomości dziecka 🙂 https://niebolandia.pl/13-zlotych-zasad-jak-wspierac-talenty-u-dziecka/

Walentynki <3

Walentynki upłynęły w naszej klasie pod znakiem przyjaźni, sympatii i koleżeństwa. Od samego rana rozwiązywaliśmy walentynkowe rebusy, zagadki, a nawet wśród zadań matematycznych rozkodowaliśmy czerwone serce. Dużo rozmawialiśmy o uczuciach i właściwym traktowaniu drugiego człowieka. Była także walentynkowa korespondencja i konkurs na najpiękniejszą Walentynkę. Czekoladowe serduszka osłodziły nam drugie śniadanie 🙂 Miejmy nadzieję, że walentynkowa atmosfera utrzyma się w naszej klasie jak najdłużej.

Matematyka.

Pierwszy Dzień Wiosny

Na pierwszy dzień wiosny każdy czeka z utęsknieniem. Zatem, gdy nadejdzie, należy go odpowiednio uczcić. Pierwszaki przygotowały Marzannę oraz zaśpiewały i zatańczyły „Wiosenny rock and roll”.

Dwa oblicza klasy I 🙂

Spotkanie z Andrzejem Grabowskim

W klenickiej bibliotece mieliśmy przyjemność spotkać się z Andrzejem Grabowskim. Pisarz zaprezentował swój dorobek literacki oraz bohaterów, których stworzył w programach telewizyjnych m.in. Budzik, Kulfon, Zając Poziomka.

Pasowanie na czytelnika.

Pasowanie na czytelnika to oficjalne przyjęcie najmłodszych uczniów do grona czytelników biblioteki. To wyjątkowa uroczystość na którą wszyscy bardzo czekali. Do roli odpowiedzialnego czytelnika przez cały rok przygotowywała pierwszoklasistów pani Małgorzata Kwiatkowska-Wydra. Podczas uroczystości mali czytelnicy obejrzeli przedstawienie na temat właściwego obchodzenia się z książkami oraz rozwiązywali zagadki o tematyce bajkowej. Najważniejszym momentem całej uroczystości było złożenie przyrzeczenia przez pierwszoklasistów i sam fakt pasowania na czytelnika biblioteki szkolnej . Aktu pasowania dokonała pani dyrektor Mirosława Latarowska. Na zakończenie wszyscy otrzymali dyplomy pasowania na czytelnika i po raz pierwszy mogli wypożyczyć książkę ze szkolnej biblioteki.

Park Dinozaurów

Świętujemy Dzień Dziecka 🙂